Naam:
Foto’s:
280

Over ons

Hoi allemaal,

Wij zijn Sander en Linda en hopen de komende tijd iets meer van de wereld te zien, 'nu het nog kan' :P Ongeveer een jaar geleden zijn wij begonnen met het plannen van deze reis, en in de tussentijd is er veel gebeurd. We hebben kunnen sparen, Sander heeft zijn huis verkocht en we hebben de benodigde voorzorgsmaatregelen getroffen. Dit betekent naast het regelen van vaccinaties, medicijnen, verzekeringen en paspoorten ook het kopen van een 'tropenoutfit':  goede rugzakken, wandelschoenen, luchtige kleding etc.

Naast het leren kennen van een totaal nieuwe cultuur hopen we ook wat beter te begrijpen waarom Afrika is zoals het is, en daarbij ook het beeld van Afrika zoals dat in Europa voornamelijk leeft (rimboe, arm, ellendig en oorlog) bij te stellen. Tot in december!

Over onze reis

Zaterdag 4 sept. vertrekken we naar Oeganda, een Afrikaans land dat op de evenaar ligt en grenst aan het Victoriameer. Ook wel 'de parel van Afrika' genoemd....

Vanuit onze verschillende achtergronden hopen we op onze eigen manier een bijdrage te kunnen leveren. We gaan werken via de stichting SYPO (stichting yoghurtproject oeganda: http://www.sypo.nl). De bedoeling is dat Sander in een lokale medische kliniek gaat meehelpen, en ook bij het opzetten van nieuwe klinieken gaat assisteren. Linda gaat een zgn. 'impactmeting' van het verstrekken van microkredieten doen. Daarbij spelen o.a. de vragen welke impact deze kleine leningen aan vrouwen hebben (op het huishoudinkomen, welzijn, onderwijs etc.) en of er verbeteringen in de vormgeving mogelijk zijn.

We zijn precies 3 maanden in Oeganda waarbij we voornamelijk in één plaats (Mukono) blijven, maar we in de tussentijd ook graag meer van het land willen zien. In december hebben we vervolgens nog een vakantie van 10 dagen in Egypte gepland, met o.a. een nijlcruise. Zo wordt de overgang naar Nederland misschien iets minder schokkend. Eén ding is zeker, we zullen met een hele andere kijk op de wereld terugkomen!

Bezochte landen

Wij hebben 16 landen (7%) bezocht:

Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Nederland, Oeganda, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Turkije, Verenigd Koninkrijk.